PREMI FUNDACIÓN ARENA
(ant. Premi TERENCI MOIX)

Premi 2013
Premi 2012
Premi 2011
Premi 2010
Premi 2009
Premi 2008
Premi 2007
Premi 2006
Premi 2005

Premi Terenci Moix de narrativa gai i lèsbica - 2009

"Charlie" Sinopsi | Rafael Peñas Cruz - Biografía
Rafael Peñas Cruz, amb la seva obra “Charlie”, ha sigut el guanyador del V Premi Terenci Moix de Narrativa Gai i Lèsbica de la Fundació Arena. El veredicte del jurat es va fer públic el 10 de desembre a la galeria Alonso Vidal.

Presidit per Lluis Maria Todó (Premi Josep Pla 2006), el Premi Terenci Moix de Narrativa GL Fundació Arena és el certamen més ben dotat de tots els que premien la tasca literària en l'àmbit LGBT a l'Estat espanyol.

El Premi té com a objectiu contribuir mitjançant la literatura a la divulgació de la realitat de gais y lesbianes, i treballar per la normalització social i la lluita contra l'homofòbia.

CHARLIE
Sinopsi de la novel·la

Després de fer els divuit anys d'haver tingut la primera experiència homosexual amb un atractiu seductor molt més gran que ell, Charlie es debat entre el desig de llibertat que comença a endevinar en el futur i la realitat d'un present en el qual encara no disposa dels mitjans emocionals ni materials que li permetin establir la seva independència. Obligat a passar l'estiu amb una excèntrica tia seva en un poble de la costa catalana, lluny dels bars i els clubs gais de Barcelona on hauria pogut explorar la seva recentment assumida sexualitat, Charlie diposita totes les seves esperances i desigs en l'amor no correspost d'un cosí que, com el seu primer amant, també li dobla l'edat. La història de Charlie constitueix un bildungroman (una novel·la d'iniciació) en què el protagonista haurà d'aprendre a desenvolupar la seva sexualitat i refermar el seu caràcter més enllà dels models i referents que se li proposen.

BIOGRAFÍA

Rafael Peñas Cruz va néixer a Pozoblanco, Còrdova, el 1964, però es va criar a Barcelona, on la seva família es va traslladar poc després del seu naixement. Es va llicenciar en filologia anglesa a la Universitat de Barcelona, i posteriorment va obtenir un màster en estudis hispànics al Birkbeck College de la Universitat de Londres. Actualment resideix a Londres, on treballa com a professor de llengua i cultura hispàniques a la London School of Economics. En 2004 va publicar la seva primera novel·la, “Las dimensiones del teatro” (Ediciones La Tempestad, Barcelona). “Charlie” és la seva segona novel·la.

Crítica a "Charlie" en www.dosmanzanas.com

Entrevista a Rafael Peñas en www.ellibrepensador.com