PREMI FUNDACIÓN ARENA
(ant. Premi TERENCI MOIX)

Premi 2013
Premi 2012
Premi 2011
Premi 2010
Premi 2009
Premi 2008
Premi 2007
Premi 2006
Premi 2005

Premi Terenci Moix de narrativa gai i lèsbica - 2006

Paz Quintero, sevillana de 21 anys, és la guanyadora del II Premi Terenci Moix de Narrativa Gai i Lèsbica Fundació Arena. Estudiant de l’últim curs a la Escuela Superior de Arte Dramático de Sevilla, confessa que la seva segona passió, després dels escenaris, és la literatura.

Va conèixer l’existència del concurs a través de la web de la Fundació i va presentar la seva obra “Destino Programado” amb la qual ha guanyat el premi. L’obra està inspirada, en paraules de l’autora, en “El Tragaluz”, de Buero Vallejo, concretament en dos personatges femenins de caràcter molt fort que es retroben passat molt de temps. “Per això vaig decidir escriure una història sobre dues dones que es van conèixer en la infància y que es van veure separades por un destí que no podien controlar o contra el qual no s’atrevien a lluitar”, explica.

Amb aquesta obra, Paz Quintero també vol aportar alguna cosa a la visibilitat de les lesbianes. “Són històries reals que passen cada dia i que els succeeixen tant a parelles heterosexuals como a les homosexuals, i era una bona ocasió per reafirmar els nostres drets”, afegeix.

Emocionada, quan va rebre el premi, va confessar que és “l’empenta que esperava per una feina feta des del cor, amb tot l’esforç i la humilitat”. La novel·la es publicarà a finals de gener, “un somni fet realitat” en paraules de l’autora i una motivació més per continuar treballant.