Premi Terenci Moix
Beques 2006
Beques 2005

Beques Arts Visuals 2007 - 4ª Convocatòria

Manel Margalef i José Manuel Alorda són els guanyadors dels IV Premis d’Arts Plàstiques Fundació Arena, el veredicte del qual es va fer públic durant la inauguració de l’exposició que acompanya el certamen. Tant les obres guanyadores en les categories de pintura i fotografia,com les finalistes, s’exposen a la Galeria Alonso Vidal de Barcelona fins al 28 de gener. El jurat va valorar l’altíssim nivell dels treballs presentats a concurs, que freguen la cinquantena, i va entregar els premis de 3.000 euros als guanyadors amb l’assistència del president de la Fundació Arena, Aladino Nespral, que va anunciar l’augment de la dotació del premi de cara a la pròxima convocatòria. Els Premis d’Arts Plàstiques Fundació Arena són una proposta única a Espanya, i combinen les arts amb la realitat que vivim els gais i lesbianes en el nostre entorn social.

Beca d'Arts Visuals de pintura

Beca d'Artes Visuals de fotografia

obras seleccionades

Arts Visuals - Pintura

Manel Margalef (Amposta, 1963) va guanyar el premi de pintura amb l’obra “Cadira de braços blanca”, una obra realitzada amb tècnica mixta sobre fusta 100 x 100 cm., en què l’artista porta al límit la conceptualitat del seu treball. El mobiliari ja havia ocupat part de la seva obra, i en 2004 va sorprendre amb “Arquitecturas domésticas”, qualificació que va donar a uns assemblages i instal·lacions realitzats amb butaques que, amb cert grau de nua objectivitat, va fotografiar en espais irreferencials. Ara, aquesta experiència es recupera sobre un pla fix, però no estàtic, en una obra plena de moviment i suggerent plasticitat. Resident a Tarragona, Manel Margalef és llicenciat en Belles Arts i Geografia i Història, i va fer cursos de doctorat del departament d’escultura a la facultat de Belles Arts de Barcelona. Des de la seva primera mostra, a la seva Amposta natal, el 1990, ha realitzat més de trenta exposicions individuals, ha participat en una desena de col·lectives, i ha estat destacat amb diversos premis. El seu impressionant currículum és també una mostra de coherència i de treball ple de convenciment i passió. Ara, també, forma part dels artistes que la Fundació Arena reconeix a través dels seus premis.

"Cadira de braços blanca" per Manel Margalef

Arts Visuals - Fotografia

Jose Manuel Alorda és el guanyador del premi de fotografia amb l’obra “Della Pintura”, una fotografia en blanc i negre sobre paper de cotó Giclée de 80 x 80 cm, de la qual s’han editat tres únics exemplars. L’obra, potser inspirada pel nom del primer tractat que descriu la perspectiva, escrit al segle XV per Leon Battista Alberti, “Della Pintura” és un retrat clàssic en les seves formes, però no en el fons ni en la intencionalitat. Com va dir Alberti parlant de la perspectiva, les línies que circumscriuen l’àmbit dels contorns en pintura aquí s’han adaptat a la fotografia. El resultat és d’una gran profunditat escènica, de dramatisme contingut, i destil·la una enorme sensibilitat per captar els desigs més íntims. Jose Manuel Alorda, llicenciat en Belles Arts, va fer també estudis de fotografia, tant a Barcelona com a Madrid i Nova York. Ha realitzat diverses exposicions individuals i compta amb diversos premis de fotografia, sobretot pel seu reconegut treball sobre el paisatge. Recentment ha realitzat un portfolio que amb el nom de Fotomatón recull imatges relacionades amb la identitat de gènere realitzades durant concentracions i festes a diverses discoteques gais de Barcelona, Madrid, Colònia i Manchester.

“Della Pintura” per José Manuel Alorda